Badania techniczne a pandemia koronawirusa, jak jest w innych krajach (Wlk. Brytania)

Rząd Wielkiej Brytanii ogłosił, że badania techniczne pojazdów zostaną wstrzymane podczas epidemii koronawirusa, aby zmniejszyć kontakt pracowników stacji kontroli pojazdów z klientami. Samochody osobowe, motocykle i samochody dostawcze uzyskały sześciomiesięczne wyłączenie od 30 marca, co oznacza, że ​​- o ile pozostają w stanie sprawnym - można jeździć nimi bez ważnego certyfikatu MOT (zaświadczenia  z badania technicznego). Pojazdy można nadal użytkować wyłącznie w absolutnie niezbędnych celach.

Podkreśla sie jednocześnie, aby nie zaniedbywać stanu technicznego pojazdu np. opon w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Minimalna wymagana głębokość bieżnika wynosząca 1,6 mm nadal obowiązuje, a kierowcy nadal ryzykują mandat w wysokości do 2500 GBP i trzy punkty karne za każdą oponę, która zostanie nadmiernie zużyta.

Źródło
https://www.gov.uk/guidance/coronavirus-covid-19-mots-for-cars-vans-and-motorcycles-due-from-30-march-2020

Warto zaznaczyć, że system badań technicznych w Wielkiej Brytanii jest podobny do tego w Polsce, ale jednocześnie odnotowano tam najmniej ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych na milion mieszkańców w UE. W 2018 roku na europejskich drogach zginęło w sumie ponad 25 tys. osób - wynika z raportu Komisji Europejskiej na temat bezpieczeństwa drogowego.
Zgodnie ze sprawozdaniem Komisji, na brytyjskich drogach zginęło 28 osób na milion mieszkańców. Tuż za Wielką Brytanią były Dania (30) i Irlandia (31). Na przeciwległym biegunie znalazły się: Rumunia (96), Bułgaria (88), Łotwa (78) i Chorwacja (77). Kolejna w zestawieniu znalazła się Polska, gdzie na drogach zginęło 76 osób na milion mieszkańców.